شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ |۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 10, 2024
افتتاحیه

حوزه/ مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی گفت: زیارت امام رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیما خراسان رضوی، امروز، ۲۰ مردادماه در مراسم افتتاح موج اربعین رادیو زیارت که در سازمان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه رادیو زیارت، یادگار رسانه شهید رئیسی در خدمت به اهل بیت(ع) است، اظهار کرد: در زمان افتتاح آزمایشی رادیو زیارت شهید سیدابراهیم رئیسی نیز حضور داشت که یاد و خاطره این شهید بزرگوار و شهید خدمت را در آستانه هفتمین سالگرد رادیو زیارت گرامی می‌داریم.

وی افزود: گره زدن شئونات مختلف زندگی زائران و مجاوران به حرم امام رضا(ع) بیانگر امیدآفرینی و منبع بزرگ سرمایه اجتماعی است که رادیو زیارت و اصحاب رسانه باید به آن توجه کنند.

مدیرکل سازمان صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: راهبردها باید از طریق اندیشکده‌ها تدوین شود که توسط معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در حال انجام است، همچنین چندین کتاب چاپ شده و خروجی خوبی داشته است.

وی گفت: برای تدوین مناسب‌تر منظومه محتوایی زیارت لازم است در سه حوزه مطالعه دقیق صورت گیرد. در وهله نخست وظیفه اصحاب رسانه، دانشگاه و اهل علم و حوزه است که فهرستی از دانسته‌های مردم در خصوص حضرت رضا(ع) و زیارت تهیه کنند تا براساس این دانسته‌ها، طرح‌ها و برنامه‌ها، عملیاتی شود.

وی با بیان نکته دوم در بررسی گزاره‌هایی از امام رضا(ع) که در ذهن مردم تثبیت شده است، ادامه داد: نکته سوم، مطالعه در زمینه تغییر در رفتار و عمل زائر امام رضا(ع) است. در منظومه محتوایی از ظرفیت میلیون‌ها زائر خارجی نباید غافل شد، چرا که زائران خارجی، سفیران انقلاب اسلامی و فرهنگ اهل بیت(ع) خواهند بود.

نصرپور با اشاره به اهداف راه‌اندازی رادیو زیارت، بیان کرد: جایگاه رادیو زیارت از چند بعد دارای اهمیت است. ضرورت گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی جایگاه اهل بیت به ویژه حضرت رضا(ع) و تقویت پیوند معنوی مردم و مومنان با بارگاه و سایر اماکن مقدسی از اهداف اصلی راه‌اندازی رادیو زیارت بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و حضور زائران در مشهد شبکه‌ای در حد تراز جمهوری اسلامی به عنوان رسانه معارف اهل بیت(ع) نیاز بود تا در استان و کشور راه‌اندازی شود که با موافقت رئیس سازمان صداوسیمای کشور اتفاق افتاد. با توجه به حضور زائران فارسی‌زبان از کشورهای همجوار فرصتی برای تعمیق باورهای شیعه به فارسی‌زبانان بود که وجود رادیو زیارت تا کنون اثرات خوبی هم داشته است.

نصرپور اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های جدی رادیو زیارت انعکاس برنامه‌های حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مقدس از جمله حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت شاهچراغ بود که این ماموریت نیز به نحو احسن پوشش داده شده است.

مدیرکل سازمان صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به گستردگی ظریب نفوذ رادیو زیارت در کشور تصریح کرد: علی‌رغم کمبود فرستنده‌های اف‌ام در سراسر کشور، رادیو زیارت فقط ۶ شهر کشور از جمله تهران، قم، شیراز، بجنورد، بیرجند و مشهد را پوشش می‌داد، اما وقتی مسابقه‌ای برگزار می‌کنیم از ۳۵۰ شهر پیامک داریم که نشان می‌دهد رادیو زیارت شنونده زیادی دارد.

نصیرپور با اشاره به تاکید رئیس سازمان صداوسیمای کشور مبنی بر نقش رادیو زیارت در جاری ساختن هویت ایران که امام رضا(ع) است، تصریح کرد: زیارت امام رضا(ع) انحصاری‌ترین ظرفیت جمهوری اسلامی و بزرگ‌ترین مزیت نظام برای امیدآفرینی و سرمایه اجتماعی است که باید بخش مهمی از منابع فکری و بودجه‌ای نسبت به آن جهت‌گیری شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha